KONINKLIJKE DE HEUS _ VALUE FESTIVAL _ ’18/’19
Leerevent
Persoonlijke Ontwikkeling
Growth Mindset
“In een snelgroeiende organisatie was het essentieel om versneld te professionaliseren. Er viel winst te behalen op de persoonlijke effectiviteit van onze medewerkers. Om bewustwording te creëren en medewerkers te verleiden om meer te investeren in hun persoonlijke effectiviteit, zochten wij naar een inspirerende, creatieve, laagdrempelige en schaalbare leeroplossing.”
Jan-Willem Bouwmeester _ Global Manager L&D bij Koninklijke De Heus
Aanleiding van de vraag: In 2018 benaderde Koninklijke De Heus ons met de vraag om mee te denken over een creatieve, impactvolle manier van leren voor een groep van zo’n 80 Young De Heus’ers (tot 35 jaar). Het doel was betrokkenheid en verbinding met de organisatie en ruimte geven aan persoonlijke groei en ontwikkeling. Tijdens de brainstorm werden de ambities en doelstellingen steeds duidelijker en uiteindelijk hebben we in absolute co-creatie en co-productie een leerfestival neergezet. In 2018 de eerste editie met 110 deelnemers, in 2019 de tweede editie met 150 enthousiaste medewerkers van De Heus.
Aanpak: We hadden sessies waarin we onze ambities over resultaat en output bespraken, brainstormden, de lijn uitgezet hebben en mensen uit de business betrokken hebben. Een belangrijke rol was die van Young De Heus, een netwerk binnen de organiatie voor alle medewerkers tot 35 jaar. Nadat de ambities, het doel en de aanpak helder waren zijn we met de organisatie begonnen; een festival terrein, communicatie- en marketingplan, betrekken van goede leerprofessionals, ontwikkelen van leeractiviteiten, leermiddelen, evaluatie- en transferactiviteiten, enz. Wat ook een belangrijk onderdeel in de voorbereiding was, was het voorbereiden met en van De Heus mensen die een faciliterende rol op het festival zouden spelen. In minder dan 3 maanden stond alles klaar voor de grote dag en na het enorme succes heeft een jaar later de 2e editie van het Value Festival plaatsgevonden. In dit gehele proces was er afstemming en samenwerking tussen De Heus en NOBI, waardoor de dynamiek, energie, inhoud en vorm absoluut paste bij de doelgroep en organisatie.
“Een van de thema’s van het Value Festival ging over kwetsbaar opstellen. Over fouten durven, kunnen en mogen maken, deze delen en er samen van leren. Ter voorbereiding heb ik mijn persoonlijke verhaal met Kris gedeeld en hebben we gesprekken gehad over wat een voor mij heftige en ingrijpende periode in mijn loopbaan is geweest. Samen hebben we een mooie lijn in het verhaal gebracht waardoor het ook voor anderen goed te volgen was en ik mij zeker voelde bij het delen.
Tijdens het Value Festival heb ik mijn verhaal in een vrachtwagen van De Heus aan collega’s verteld. Vooraf erg spannend, maar tijdens en vooral ook daarna een goed gevoel, en positieve reacties. Het gaf vertrouwen en saamhorigheid; We mogen fouten maken en kunnen daar samen van leren.”
Harry Schimmel _ Sales Manager MEA _ Koudijs Animal Nutrition B.V.
Output: De impact van het Value Festival zit in het bij elkaar brengen van mensen en versnelling geven aan professionalisering in tijden van sterke groei. Deze sterke groei maakt dat mensen de neiging hebben om harder te gaan werken in plaats van slimmer. Door hen een volledige dag uit het werk gehaald te hebben, in een totaal andere omgeving en daar een strak georganiseerd en inhoudelijk sterk programma aan te bieden, ontstond er ruimte voor ontmoeting. Elkaar spreken, ontspannen, verdiepen. Samen leren. Het Value Festival heeft een enorme boost gegeven aan de leercultuur.
“Het Value festival haalt mensen uit alle lagen van de organisatie bij elkaar om een dag stil te staan bij jezelf en bij elkaar. Op jezelf en op je omgeving reflecteren is niet altijd makkelijk en is voor veel mensen niet iets wat ze van nature doen. Daarom is het belangrijk dat wij dit faciliteren met het Value Festival. De setting van het festival helpt mensen om uit de sfeer van werk te komen en meer in hun ‘comfort zone’ komen waarbij het makkelijker is om open te staan voor nieuwe ideeën. Met het Value festival werk je aan je zelf en tegelijkertijd is het fantastisch voor het team gevoel.”
Koen de Heus _ Owner _ Koninklijke De Heus
Leerevent
Persoonlijke Ontwikkeling
Growth Mindset
“In een snelgroeiende organisatie was het essentieel om versneld te professionaliseren. Er viel winst te behalen op de persoonlijke effectiviteit van onze medewerkers. Om bewustwording te creëren en medewerkers te verleiden om meer te investeren in hun persoonlijke effectiviteit, zochten wij naar een inspirerende, creatieve, laagdrempelige en schaalbare leeroplossing.”
Jan-Willem Bouwmeester _ Global Manager L&D bij Koninklijke De Heus
Aanleiding van de vraag: In 2018 benaderde Koninklijke De Heus ons met de vraag om mee te denken over een creatieve, impactvolle manier van leren voor een groep van zo’n 80 Young De Heus’ers (tot 35 jaar). Het doel was betrokkenheid en verbinding met de organisatie en ruimte geven aan persoonlijke groei en ontwikkeling. Tijdens de brainstorm werden de ambities en doelstellingen steeds duidelijker en uiteindelijk hebben we in absolute co-creatie en co-productie een leerfestival neergezet. In 2018 de eerste editie met 110 deelnemers, in 2019 de tweede editie met 150 enthousiaste medewerkers van De Heus.
Aanpak: We hadden sessies waarin we onze ambities over resultaat en output bespraken, brainstormden, de lijn uitgezet hebben en mensen uit de business betrokken hebben. Een belangrijke rol was die van Young De Heus, een netwerk binnen de organiatie voor alle medewerkers tot 35 jaar. Nadat de ambities, het doel en de aanpak helder waren zijn we met de organisatie begonnen; een festival terrein, communicatie- en marketingplan, betrekken van goede leerprofessionals, ontwikkelen van leeractiviteiten, leermiddelen, evaluatie- en transferactiviteiten, enz. Wat ook een belangrijk onderdeel in de voorbereiding was, was het voorbereiden met en van De Heus mensen die een faciliterende rol op het festival zouden spelen. In minder dan 3 maanden stond alles klaar voor de grote dag en na het enorme succes heeft een jaar later de 2e editie van het Value Festival plaatsgevonden. In dit gehele proces was er afstemming en samenwerking tussen De Heus en NOBI, waardoor de dynamiek, energie, inhoud en vorm absoluut paste bij de doelgroep en organisatie.
“Een van de thema’s van het Value Festival ging over kwetsbaar opstellen. Over fouten durven, kunnen en mogen maken, deze delen en er samen van leren. Ter voorbereiding heb ik mijn persoonlijke verhaal met Kris gedeeld en hebben we gesprekken gehad over wat een voor mij heftige en ingrijpende periode in mijn loopbaan is geweest. Samen hebben we een mooie lijn in het verhaal gebracht waardoor het ook voor anderen goed te volgen was en ik mij zeker voelde bij het delen.
Tijdens het Value Festival heb ik mijn verhaal in een vrachtwagen van De Heus aan collega’s verteld. Vooraf erg spannend, maar tijdens en vooral ook daarna een goed gevoel, en positieve reacties. Het gaf vertrouwen en saamhorigheid; We mogen fouten maken en kunnen daar samen van leren.”
Harry Schimmel _ Sales Manager MEA _ Koudijs Animal Nutrition B.V.
Output: De impact van het Value Festival zit in het bij elkaar brengen van mensen en versnelling geven aan professionalisering in tijden van sterke groei. Deze sterke groei maakt dat mensen de neiging hebben om harder te gaan werken in plaats van slimmer. Door hen een volledige dag uit het werk gehaald te hebben, in een totaal andere omgeving en daar een strak georganiseerd en inhoudelijk sterk programma aan te bieden, ontstond er ruimte voor ontmoeting. Elkaar spreken, ontspannen, verdiepen. Samen leren. Het Value Festival heeft een enorme boost gegeven aan de leercultuur.
“Het Value festival haalt mensen uit alle lagen van de organisatie bij elkaar om een dag stil te staan bij jezelf en bij elkaar. Op jezelf en op je omgeving reflecteren is niet altijd makkelijk en is voor veel mensen niet iets wat ze van nature doen. Daarom is het belangrijk dat wij dit faciliteren met het Value Festival. De setting van het festival helpt mensen om uit de sfeer van werk te komen en meer in hun ‘comfort zone’ komen waarbij het makkelijker is om open te staan voor nieuwe ideeën. Met het Value festival werk je aan je zelf en tegelijkertijd is het fantastisch voor het team gevoel.”
Koen de Heus _ Owner _ Koninklijke De Heus